Akupunktur i København – akupunktur-behandling

Få akupunktur-behandling på vores klinik i København.

Akupunktur hjælper bl.a. ved smerter og skader. Læs mere om akupunktur og bestil tid her på siden.

Er det noget for mig?

Nogle af vores fysioterapeuter supplerer deres behandling på vores klinik i København (Østerbro) med akupunktur. Akupunkturen udvider vores behandlingskompetencer, og hjælper med at komme dybere ind i forståelsen af kroppens niveauer og balancer.

Se hvem der kan akupunktur her.

Hvad er akupunktur?

Akupunktur er en gren af den traditionelle kinesiske medicin. Når du får akupunktur, får du stukket tynde, sterile nåle overfladisk ind i huden i særlige punkter på kroppen.

Hvordan virker akupunktur-behandlingen?

Filosofien bag akupunktur er, at smerter og sygdomme kan opstå pga. ubalancer i din krop. Nålene påvirker og hjælper til at stabilisere denne balance, og det kan være svært ud fra et videnskabelig synspunkt at påvise, hvordan det præcis virker. Metoden har dog været taget ind i vestlig medicin, fordi man ser overvejende positive resultater. Akupunktur bruges til at forebygge eller behandle sygdomme eller til bedøvelse og smertelindring.

Hvordan foregår behandlingen?

Akupunkturbehandlingen foregår i forbindelse med og/eller som supplement til en behandling hos en af vores fysioterapeuter. Vores fysioterapeuter med speciale i akupunktur vil forsøge at finde frem til de ubalancer, der kan påvirke din krop og afhjælpe ved brug af akupunktur.

Ved selve akupunkturbehandlingen får du indsat tynde, sterile nåle med en diameter på 0,2-0,3 mm i forskellige akupunkturpunkter i huden. Nålene vil sidde i din krop i stykke tid, så de får lov at virke. Det er bedst, hvis du ligger ned under akupunkturbehandlingen.

Hvad behandler vi med akupunktur?

Vi har haft gode erfaringer med at anvende akupunktur-behandlingen til at afhjælpe:

• Kroniske knæsmerter (herunder artrose, løberknæ, springerknæ)
  • Lænderygssmerter
  • Migræne + spændingshovedpine
  • Kroniske nakkesmerter
  • Skuldersmerter
  • Golf- og tennisalbuer

Vi har haft succes med akupunkturen især når patienter ønsker at nedsætte deres brug af smertestillende medicin.
WHO har udfærdiget en liste over lidelser hvor akupunktur er velegnet.

Her kan du læse, hvad en af vores klienter fortæller om sin erfaring med akupunktur.

Priser på akupunktur

Behandlingen foregår på vores klinik i København. Klinikken ligger på Østerbro tæt på Hellerup og indre by. Du kan se vores adresse her.

Få en forsmag på, hvordan akupunktur forgår