Covid-19 -Retningslinjer ved behandling

Opdateret 6. april 2021

Vi følger SST’s anbefalinger og retningslinjer for covid-19. Vi bærer mundbind  og har et øget fokus på hygiejne – både i klinikken på Østerbro og på vores erhvervsaftaler. Du kan booke tid til osteopati og fysioterapi, som du plejer. Har du bestilt tid til massage skal du kunne fremvise:

• En negativ Corona-test, der er under 72 timer gammel
  • Et coronapas med gennemført vaccination for Covid-19
  • En positiv Corona-test, som er over 14 dage gammel og under 12 uger.

Både PCR-test (halsen) og antigen-test (næsen) gør sig gældende som dokumentation. Du kan vise dokumentationen på din mobil via på sundhed.dk/MinSundhed app’en eller i udprintet version.

Book tid til fysioterapi eller osteopati?

Book tid som du plejer enten via vores online booking system eller ved at skrive eller ringe til os: info@klinik.dk eller 3888 2500. Det kræver ikke et Corona-pas eller en negativ Corona-test, men vi sætter selvfølgelig pris på, at du er sikker på, at du ikke har været udsat for smitte eller er smittet, når du møder op til din tid.

Forholdsregler ved behandling på klinikken

Vi har altid haft et meget højt hygiejneniveau i vores klinik, men i disse tider vil vi have et intensiveret fokus på det. Du vil fx opleve, at vi har opsat spritdispenser foran hovedindgangen. Den forventer vi, at du bruger før og efter din ankomst. Vores behandlere gør det samme, og de har derudover et øget fokus på afspritning, håndvask og klargøring af behandlingrummene. Du vil derfor måske også opleve, at din reelle behandlingstid er forkortet med et par minutter. Vi hilser fortsat ikke med håndtryk, og vi anvender værnemidler i det omfang det er nødvendigt. Værnemidler er en anbefaling SST, når der er under en meter mellem behandler og patient. Vi anbefaler derfor at du altid medbringer mundbind til din konsultation.

Har du rejst i andre lande end Danmark, opfordrer vi af hensyn til vores personale og andre kunder, at du venter med at booke tid til behandling til 14 dage efter din hjemkost.

Behandling ved sygdom eller sygdomssymptomer

Vores behandlere møder IKKE ind på klinikken, hvis de har det mindste tegn som sygdom. Det forventer vi naturligvis også af dig! Har du sygdomssymptomer beder vi dig aflyse din tid omgående og vente 14 dage med at bestille en ny tid. Alle vores fysioterapeuter og osteopater har første stik med covid-vaccinen, og al vores personale bliver ugentlig testet.

Hvordan fungerer en fysioterapeutisk video konsultation?

Med vores online video konsultation har du mulighed for at blive vejledt i øvelser, smertelindring og træningsprogrammer af vores fysioterapeuter eller osteopater. Du kan læse mere og booke tid til online konsultation her.