Fysioterapi og osteopati under Covid-19

Opdateret 27. april 2020

Vi kan nu tilbyde behandling igen, men vi følger fortsat Sundhedsstyrelsens retningslinjer vedr. fysioterapeutisk, osteopatisk og massage-behandling under Corona/Covid-19.

Dette betyder bl.a. at din førstegangskonsultation til osteopati eller fysioterapi vil være en online video konsultation. Til videokonsultationen har vi sat tid af til diagnosticering, dialog om symptomer, journalføring og visitering.

Book tid til fysioterapi eller osteopati?

Har du været ved os før, kan du booke din tid som du plejer.

Er du ny og har du behov for behandling, skal du udfylde vores skadeformular. Herefter vil du bliver ringet op af en af vores fysioterapeuter, hvor I sammen kan aftale en tid for en førstegangskonsultation, som i øjeblikket foregår via vores online video konsultation.

Forholdsregler ved behandling på klinikken

Vi har altid haft et meget højt hygiejneniveau i vores klinik, men i disse tider vil vi have et intensiveret fokus på det. Du vil fx opleve, at vi har opsat spritdispenser foran hovedindgangen. Den forventer vi, at du bruger før og efter din ankomst. Vores behandlere gør det samme, og de har derudover et øget fokus på afspritning, håndvask og klargøring af behandlingrummene. Du vil derfor måske også opleve, at din reelle behandlingstid er forkortet med et par minutter. Vi hilser fortsat ikke med håndtryk, og vi anvender værnemidler i det omfang det er nødvendigt. Værnemidler er IKKE et krav fra myndighederne, men der er kan være situationer med tæt kontakt eller kontakt med risikogrupper, hvor det er en god idé.

Behandling ved sygdom eller sygdomssymptomer

Vores behandlere møder IKKE ind på klinikken, hvis de har det mindste tegn som sygdom. Det forventer vi naturligvis også af dig! Har du sygdomssymptomer beder vi dig aflyse din tid omgående og vente 14 dage med at bestille en ny tid. Dette gælder selvfølgelig ikke ved online video konsultation, som i nogle tilfælde kan være en praktisk erstatning for en normal konsultation. Skriv direkte til din behandler, hvis du er tvivl om, hvordan du laver din tid om.

Vi har en mere lempelig afbudspolitik i øjeblikket, så du får ikke en efterregning ved for sent afbud.

Hvordan fungerer en fysioterapeutisk video konsultation?

Med vores online video konsultation har du mulighed for at blive vejledt i øvelser, smertelindring og træningsprogrammer af vores fysioterapeuter eller osteopater. Du kan læse mere og booke tid til online konsultation her.