Fysioterapi og osteopati under Covid-19

Opdateret 28.september 2020

Vi tilbyder et sikkert miljø for behandling, og vi følger fortsat Sundhedsstyrelsens retningslinjer vedr. fysioterapeutisk, osteopatisk og massage-behandling under Corona/Covid-19.

*HUSK AT MEDBRINGE MUNDBIND*

Book tid til fysioterapi eller osteopati?

Book tid som du plejer enten via vores online booking system eller ved at skrive eller ringe til os: info@klinik.dk eller 3888 2500. Der er særlig forholdsregler ved. Covid-19 herunder, som du bør gennemlæse inden du booker tid.

Forholdsregler ved behandling på klinikken

Vi har altid haft et meget højt hygiejneniveau i vores klinik, men i disse tider vil vi have et intensiveret fokus på det. Du vil fx opleve, at vi har opsat spritdispenser foran hovedindgangen. Den forventer vi, at du bruger før og efter din ankomst. Vores behandlere gør det samme, og de har derudover et øget fokus på afspritning, håndvask og klargøring af behandlingrummene. Du vil derfor måske også opleve, at din reelle behandlingstid er forkortet med et par minutter. Vi hilser fortsat ikke med håndtryk, og vi anvender værnemidler i det omfang det er nødvendigt. Værnemidler er en anbefaling SST, når der er under en meter mellem behandler og patient. Vi anbefaler derfor at du altid medbringer mundbind til din konsultation.

Har du været i et risikoland (ORANGE/RØD), opfordrer vi af hensyn til vores personale og andre kunder, at du venter med at booke tid til behandling til 14 dage efter din hjemkost. Hvis du er i tvivl om du har været i et risikoland, kan du slå det op på udenrigsministeriets hjemmeside.

Behandling ved sygdom eller sygdomssymptomer

Vores behandlere møder IKKE ind på klinikken, hvis de har det mindste tegn som sygdom. Det forventer vi naturligvis også af dig! Har du sygdomssymptomer beder vi dig aflyse din tid omgående og vente 14 dage med at bestille en ny tid. Dette gælder selvfølgelig ikke ved online video konsultation, som i nogle tilfælde kan være en praktisk erstatning for en normal konsultation. Skriv direkte til din behandler, hvis du er tvivl om, hvordan du laver din tid om.

Vi har en mere lempelig afbudspolitik i øjeblikket, så du får ikke en efterregning ved for sent afbud.

Hvordan fungerer en fysioterapeutisk video konsultation?

Med vores online video konsultation har du mulighed for at blive vejledt i øvelser, smertelindring og træningsprogrammer af vores fysioterapeuter eller osteopater. Du kan læse mere og booke tid til online konsultation her.