mg_57191

Undgå sports- og løbeskader

Kliniks fem gode råd til at undgå sports- og løbeskader

1. Varm op med udstræknings- og fleksibilitetsøvelser, inden du dyrker sport. I nedenstående video kan du se fem gode øvelser, der har til formål at styrke både din fleksibilitet og stabilitet
  2. Lyt til din krop og hold hellere et par dages pause, hvis du oplever kraftig ømhed eller smerter.
  3. Husk din restitution (herunder rigeligt med søvn, mad og vand). Formen bliver kun bedre af at lade kroppen regenerere.
  4. Hvis du vil øge træningsmængden, så gør det i små etaper og vær hele tiden opmærksom på din krops reaktioner.
  5. Søg professionel hjælp, hvis du oplever smerter, som ikke går væk, efter du i en periode har holdt pause fra din sport.

Rådgivning om sportsskader og løbeskader

Har du en tilbagevendende sportsskade eller løbeskade, kan du beskrive dit problem i vores online skadeformular, og så matcher vi dig med den helt rigtige behandler. Ud fra din beskrivelse henviser vi dig til en ekspert i nærheden af dig. Vi har samarbejde med kompetente fysioterapeuter, osteopater og massører i København og omegn og i Århus.

Tværfaglig behandling af sports- og løbeskader hos Klinik

Vi kigger altid på helheden og finder årsagen til dine smerter og symptomer. Er årsagen til din ømhed eller sportsskade mere omfattende, kan det nogle gange kræve et tværfagligt behandlingsforløb mellem fysioterapimassage, træning og akupunktur. Vi bringer altid alle vores kompetencer i spil i målet om at gøre dig skadefri. Læs mere om vores tværfaglige behandling her eller book en behandling med det samme.

Vi dækker størstedelen af København. Du finder os i Valby (tæt på Frederiksberg og Vesterbro) og i Charlottenlund (tæt på Hellerup)

Læs mere om restitution og træning.