Shockwave (chokbølgeterapi)

Effektiv behandling til kroniske skader med chokbølger

En kronisk tilstand skyldes ofte dårligt ophelet væv efter en skade eller længerevarende uhensigtsmæssig belastning og slitage af sener og muskler. Ved anvendelse af shockwave-terapi påvirkes vævet så kraftigt, at den kroniske skade bliver bragt tilbage til et stadie, der minder om den akutte fase. Herefter er en normal opheling mulig. Behandlingen består af en serie af højenergiske trykbølger, som påføres det beskadigede væv.

Hvad er shockwave

Shockwave består af en serie af højenergiske trykbølger, som påføres det beskadigede væv. Behandlingen udføres med et særligt chokbølgeapparat, hvor højenergi lydbølgerinduceres i det smertefulde væv via en “pistol”. Med høj hastighed “skydes”lydbølgerne ind i det smertefulde senevæv og har en løsnende effekt. Det gør ikke ondt, selvom det måske kan lyde sådan.

Shockwave behandling anbefales til følgende lidelser:

Selve behandlingen med shockwave varer ca. 10-15 minutter, og et normalt behandlingsforløb består af 3-5 behandlinger.

Bestil tid til en shockwave-behandling her. Skriv til os på info@klinik.dk, hvis du gerne vil tale med en behandler, der kan fortælle dig mere specifikt, om shockwave kan hjælpe dig med netop din skade.

Du må IKKE få chockbølge-
behandling hvis du:

• lider af knogleskørhed
  • har cancer/tumore
  • er medicineret med høje dossier blodfortyndende medicin
  • lider af karsygdomme – som ex. åreforkalkning
  • har overstore kar eller nerver
  • har epifyseskiver/vækstskiver i knoglerne
  • lider af sygdomme i lever, lunger, nyre eller andre indre organer

Bivirkninger ved shockwave behandlinger

Der er ingen langsigtede bivirkninger ved shockwave behandlingen. I det øjeblik du får chokbølgerne vil det gøre ondt, men smerterne vil fortage sig efter kort tid. Nogle oplever at få en smule rødme i det behandlede område, men rødmen vil som smerterne også fortager sig efter nogle minutter.

Behandlingsområder der bør undgå shockwave behandling:

• hjerne
  • rygmarv
  • lungevæv/lunger
  • lever
  • nyre
  • andre indre organer

Priser på behandling med Shockwave

Chockbølgeterpi er en tillægsydelse til fysioterapi eller osteopati. Du får shockwave af en certificeret behandler, når du kommer på Klinik. Se vores tillægspriser på shockwave her.

Her kan du få shockwave

Vi har det nyeste chockbølgeapperat på markedet, og du kan få behandling på vores klinik på Østerbro.

Du finder os Ved Sporsløjfen 10, 2100 København Ø (i pavillonen ved B.93 klubhus). Der er gratis parkering lige ved døren, og klinikken ligger i gåafstand fra Svanemøllen st. og Poul Henningsens Plads metro st.

FAQ: Ofte stillede spørgsmål til Shockwave behandling

Hvad er shockwave?

Shockwave er en behandlingsform hvor et beskadiget væv påvirkes af høj energi lydbølger via en “pistol”. Lydbølgerne “skydes” ind i vævet og har en løsende effekt.

Hvad virker shockwave på?

Shockwave virker på overbelastningsskader eller betændelsestilstande som fx hælspore, frossen skulder, springerknæ eller betændelse i svangsenen.

Er der bivirkninger forbundet med shockwave?

Umiddelbart efter en behandling, kan der forekomme rødme i området, men der er ingen langsigtede bivirkninger ved shockwave behandlingen.